Friday, September 3, 2010

A Tribute to Afiq! =p

Assalamualaikum w.b.t

Bagaimana kah hendak ku mulakan? Sesungguhnya, tiadalah dapat ku terjemahkan rasa hiba di hati ini dengan kepergian Afiq ke Mesir. You're the most friendly guy I've ever met! (since inilah kali pertama daku bersekolah campur) As if almost without barrier between you and us - the females. (tak suka guna 'girls') *puke* Senang sangat cope dengan kau, Alhamdulillah. Sudah terlebih banyak kenangan kita sesama classmates. Aku sokong keputusan kau! Yesss! 

By the by, aku pasti akan ingat lagu Zaiton Sameon yang kau nyanyi dalam class. Huhu. Tragisss. Aku tak pastilah samada semua orang rasa seperti aku, atau aku ja sensitif lebih. Aw, touche~ Tapi, aku agak berasa kehilangan. Mungkin kah hormone dirembes secara keterlaluan? Mungkin kah mode suasana raya yang sering diasosiasikan dengan kesyahduan dan kesayuan? Oh, gerhana jiwa. Betapa sedihnya. Ya, sangat sedih. Dush~

Kalau kalian mendengar lagu Brothers-Doa Perpisahan, maka dapatlah kalian uraikan maksud sebenar-benar persahabatan. Merelakan dan masih berusaha meredhakan dalam kepayahan.


"Kan ku utus kan salam ingatanku,
Dalam doa kudusku sepanjang waktu,
Ya Allah, bantulah hambaMu....
Mencari, hidayah daripadaMu,
Dalam mendidikkan kesabaranku,
Ya Allah, tabahkan hati hambaMu,
Di atas perpisahan ini.....

Senyuman, yang tersirat di bibirmu,
Menjadi ingatan setiap waktu,
Tanda kemesraan bersimpul padu,
Kenangku di dalam doamu,
Semoga Tuhan berkatimu...."


* * *

Aku sangat pasti di Mesir nanti, Afiq akan menjadi tersangat matang due to the environment there. He must be! Kau kena update life kau. Tau! Okay, dah. Secara personalnya, pasti lah daku jua akan pergi ke Mesir kalau dapat such offer. Kerana aku memang sangat nak belajar ke Mesir, tapi since Yayasan Zakat Kedah ni offer tajaan Mesir untuk orang yang ambil Bahasa Arab ja, so so so .... that's it! Cisss, ciss dan ciss! =.='  Dan katakanlah, once aku bertapak di Mesir, atau di Saudi Arabia, secara umumnya, di Timur Tengah - maka perspektif aku akan berubah dan by the time dah tamat study, sure la nak aim untuk suami yang soleh, dan boleh membimbing dan paling penting penyabar. InshaAllah. Oh, hurry husband! =p

Bagi aku, lelaki / perempuan yang belajar di negara Timur Tengah, he / she must be possessing such strong basic in Islamic teachings yadaa yadaa. Kat sana sangatlah ramai! The probability is higher! Dan aku sangat pasti dan tidak sabar dan teruja untuk melihat perubahan Afiq. Aku sangat yakin akan ada perubahan. Dia takkan lagho dah. HAHA! 

Afiq in 5 years ahead akan menjadi seorang yang sangat alim dan menundukkan pandangan. Huhuhu. Dan tengok-tengok nanti Afiq berjodoh dengan wanita berjilbab labuh / berpurdah. Wahlaoooweh~ The potential is there! Pastu, Afiq nanti sure berzuhud dan berlilit serban. Perrrgghh! Ada satu sabda Rasulullah s.a.w. mengenai pemakaian serban -


"Allah berselawat (memberi rahmat) dan para malaikatNya meminta ampun ke atas orang yang berserban pada hari Jumaat"


InshaAllah. Dan ada lagi aku terbaca, kalau memakai serban hendaklah dengan niat untuk meniru Rasulullah s.a.w untuk melahirkan syiar Islam. Tidak mustahil pun. Menarik kan syabab (pemuda) berserban? Sangat soothing mata melihat. Sangat bertuahnya kau dapat surrounding yang sangat tenang, dan inspiring. Sungguh. Untuk sahabat lain : Jom luruskan niat, jom istiqomah, jom saling mendoakan. Buat Afiq - C'mon, hijrahkan hatimu. 

Kau kena jadi pemimpin kat sana nanti! Seperti kata ustazah - ulama doktor. Fufuhh. Dengan pakej yang kau ada - bak kata Hazim : 'senyuman-menawan' ; it SHOULD make things easier. LOL. But that's not the point anyway. Hihihi.

Dah. Bukanlah post ini bertujuan menambah duka dalam qolbu hina kita. Malah, lebih dekat dan hikmah lagi - marilah kita sama-sama bermujahadah dengan laluan kita masing-masing, moga dipermudahkanNya, inshaAllah. Semoga ukhuwwah kita berkekalan dan diredhaiNya. Akhir kalam, selamat meneruskan puasa dan Selamat Hari Raya kepada semua sahabat. Minta maaf zahir dan batin. Semoga setiap hari kita yang mendatang adalah lebih baik dari hari-hari semalam. Goodluck Afiq! We'll sorely gonna miss you. Very mucho! Sekian, wassalamualaikum w.b.t.

Alhamdulillah.



Nor Syazwani binti Azmee
Sept 03, 2010
9:02 p.m



"Ya Allah, banyak sekali impianku, namun dosa yang menggunung membuatkan hamba malu bermohon padaMu. Ya Rabb, Kau amat suka hambaMu yang berdoa padaMu. Hamba kan terus memohon padaMu , moga Kau meredhai impianku sebagai perancangan yang telah Kau takdirkan untukku, dan moga hamba sentiasa redha dengan suratanMu walaupun ia bercanggah dengan keinginanku, kerna Kau yang mencipta diriku, pasti Kau lebih tahu yang TERBAIK buatku..."




2 comments:

  1. comelnya gamba last tu !!!
    hahaha....
    yeay saya pon 1st time skola campur !
    since drjah 1 skola perempuan. hahaha
    okay afiq, bye-bye laa~gudluck !

    ReplyDelete
  2. Terernya Wani bermadah (betul ke aku guna perkataan bermadah tu?)

    Aku x cakap la Afiq senyum menawan... Nad yang cakap. Aku mengajuk je... hahaha

    ReplyDelete